duminică, 2 martie 2008

Se vrea studierea astrologiei in scoala

Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului
In atentia Domnului Cristian Adomnitei, Ministrul Educatiei, Cercetarii si Tineretului
Str. Gen. Berthelot 28-30
Sector 1, 010174, Bucureşti
Tel. Centrală: 405 62 00 / 405 63 00
In atentia Doamnei Liliana Preoteasa
Director General, Directia Generala Management Invatamant Preuniversitar
Tel.: 405.62.00; 405.63.00/1789
Tel./Fax.: 313.55.47
e-mail: liliana.preoteasa@medu.edu.ro

In contextul dezbaterilor publice pe marginea proiectului Legii Invatamantului preuniversitar si a Pactului National pentru Educatie initiat de Presedintele Romaniei, domnul Traian Basescu, Comunitatea GRID, infiintata in iunie 2006, neinregistrata oficial si nerecunoscuta deocamdata de nici o institutie din Romania, dar dornica sa aduca o contributie benefica la dezvoltarea societatii romanesti, propune autoritatilor competente in domeniul educatiei sa ia in considerare includerea Astrologiei si Alchimiei in programa invatamantului primar, gimnazial si liceal ca discipline cu statut similar Religiei, mentinuta in trunchiul comun al programei ca disciplina obligatorie dar optionala (sau invers).
In sprijinul acestei propuneri aducem urmatoarele argumente:
1. Astrologia si alchimia au avut intotdeauna un rol important in procesul de formare a competentelor si atitudinilor moral-sociale.
Asa cum Geografia ofera cunoasterea configuratiei spatiale a Pamantului, esentiala pentru cunoasterea patriei si planetei, iar Istoria ofera cunoasterea succesiunii temporale a generatiilor umane, Astrologia ofera cunostinte deosebit de utile pentru intelegerea, interpretarea si organizarea informatiilor referitoare la personalitatea umana, activitatile umane, precum si alte probleme de interes terestru, la fel de esentiale pentru cunoasterea patriei si planetei, in timp ce Alchimia ofera o cunoastere proto-stiintifica a naturii, avand trei obiective principale: transmutatia elementelor chimice (care a condus in timp la metoda fisiunii nucleare), crearea unui panaceu (cu consecinte fundamentale in dezvoltarea domeniului farmaceutic) si obtinerea intelepciunii supreme (cu efecte incontestabile asupra evolutiei filosofiei), cunoastere ce nu poate fi decat in beneficiul patriei si planetei.
Prin urmare, studiul Astrologiei si al Alchimiei nu poate lipsi din programele scolii romanesti intrucat corespunde nevoii comunitatii romanesti locale si nationale de a-si pastra bogatia si identitatea spirituala si de a transmite valori permanente tinerei generatii.
2. Contributia Astrologiei si Alchimiei la formarea si dezvoltarea tezaurului cultural national si universal nu poate fi contestata sau considerata un "fals istoric", atata vreme cat carturari de seama precum Pitagora, Platon, Aristotel, Paracelsus, Nicolaus Copernic, Galileo Galilei, Tycho Brahe, Johannes Kepler, Isaac Newton, Robert Boyle, Carl Jung sau chiar oameni ai Bisericii precum Papa Silvestru al II-lea, Sfantul Toma d'Aquino sau Roger Bacon s-au aplecat inca din cele mai vechi timpuri asupra studiului acestor discipline, punand astfel bazele stiintei moderne.
Reintroducerea Astrologiei si Alchimiei in sistemul de invatamant public la nivel primar, gimnazial si liceal reprezinta, deci, un act de reparatie morala si nu o "noutate" sau o decizie pripita, redandu-se astfel unui popor eminamente metafizic dreptul de a fi el insusi prin modul de a-si educa tineretul potrivit identitatii si culturii sale firesti si constante.
3. Valorile oferite de studiul Astrologiei si al Alchimiei sunt extrem de necesare, mai ales in aceasta perioada de secularizare a societatii romanesti, intrucat ele reprezinta pentru tineri un reper spiritual esential si un liant existential intre toate cunostintele teoretice dobandite prin studiul celorlalte discipline (astronomie, anatomie, filosofie, religie, in cazul Astrologiei sau fizica, chimie, biologie si, de ce nu, economie, in cazul Alchimiei).
Valorile cultivate si virtutile incurajate in cadrul orelor de Astrologie si Alchimie sunt necesare sanatatii spirituale a persoanei si a comunitatii.
Asadar, predarea Astrologiei si Alchimiei in scoala are valente educationale deosebite, prin rolul lor formativ in viata tinerilor reducand efectele negative ale crizei contemporane de identitate si de orientare, propunand modele viabile de cercetare stiintifica si dezvoltare intelectuala si oferind tinerilor repere in viata de familie si in societate.
4. Cercetarile sociologice si psiho-pedagogice recente demonstreaza rolul pozitiv al educatiei astrologice si alchimice in procesul de formare a personalitatii tinerilor si, mai ales, necesitatea studierii acestor discipline inclusiv la nivelul liceului, pentru formarea unor competente si atitudini moral-sociale.
Numeroase studii sociologice au aratat ca elevii din scolile romanesti isi consulta in fiecare zi horoscopul, o prezenta constanta in paginile ziarelor si in rubricile permanente ale emisiunilor matinale difuzate de toate televiziunile din Romania, inclusiv pe canalele televiziunii publice.
De asemenea, principala preocupare a tinerilor din Romania este sa faca bani prin orice mijloace, inclusiv din piatra seaca.
Aceste considerente impun studiul Astrologiei si Alchimiei la toate nivelele invatamantului preuniversitar ca singura solutie viabila pentru asigurarea bunastarii fizice, psihice, materiale si spirituale a tinerilor din tara noastra.
5. Considerand ca libertatea nu echivaleaza cu indiferenta fata de chestiunile spirituale, metafizice si ezoterice, ci reprezinta capacitatea omului de a alege valori spirituale care imbogatesc viata persoanei si a comunitatii umane, respingem orice forma de presiune prin care elevii sunt obligati sa urmeze orele de Astrologie si Alchimie, sa participe la intrunirile Societatii Romane de Astrologie si Ezoterism sau la manifestarile Miscarii pentru Integrare Spirituala in Absolut, deoarece educatia astrologica si alchimica trebuie asumata in mod liber, respectandu-se dorintele parintilor si copiilor.
In acest sens, ne declaram in totalitate de acord cu deciziile comunitatilor locale, cu Decizia Nr.72 a Curtii Constitutionale din 18 iulie 1995 cu privire la dreptul parintilor sau tutorilor de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educatia copiilor minori a caror raspundere le revine, precum si articolul 26. (3) din Declaratia Universala a Drepturilor Omului care prevede ca „parintii au dreptul de prioritate in alegerea modului de educatie acordata copiilor lor."
Aceste argumente se regasesc intrutotul in mesajul Preafericitului Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, rostit in deschiderea campaniei "Nu vrem liceu fara Dumnezeu! Predarea Religiei in sistemul de invatamant public - un act de dreptate si o necesitate permanenta", disponibil la http://www.patriarhia.ro/Site/Stiri/2008/030.html
Inspirati de ravna duhovniceasca a Patriarhiei, membrii Comunitatii GRID lanseaza doua campanii identice in favoarea predarii Astrologiei si Alchimiei in sistemul de invatamant public: "Nu vrem liceu fara panaceu!" si "Nu avem scop fara horoscop!", aducand un argument in plus celor expuse in mesajul Patriarhului:
6. Spre deosebire de disciplina Religie, predarea Astrologiei si Alchimiei in sistemul de invatamant public nu necesita cheltuieli financiare suplimentare intrucat profesorii de astronomie si chimie au deja suficiente competente stiintifice si pedagogice pentru a acoperi cu succes programa acestor viitoare (speram noi) discipline de studiu.
De aceea, Astrologia si Alchimia pot fi introduse in programa chiar din acest an scolar si pot reprezenta probe la examenul de bacalaureat si chiar la cel de admitere in invatamantul superior, dupa cum militeaza inca din anul 2003 Societatea Romana de Astrologie si Ezoterism (http://www.srae.ro/prezentare.htm).
In speranta ca propunerile noastre vor fi luate in considerare cu cea mai mare seriozitate la elaborarea Legii Invatamantului preuniversitar si a Pactului National pentru Educatie, va asiguram de inalta noastra pretuire.
In cazul in care propunerile noastre vor fi respinse in ciuda acordului pe care vi l-ati manifestat fata de propunerile Patriarhiei bazate pe aceleasi argumente, vom fi nevoiti sa ne adresam:
Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii
Adresa: Piata Walter Maracineanu nr 1-3, sector 1, Bucuresti
Telefon: +4 021 312.65.78 ; +4 021 312.65.79
Fax: +4 021 312.65.85
Email: contact@cncd.org.ro
Consiliului Europei
Avenue de l’Europe
67075 Strasbourg Cedex
Tel.: +33 (0)3 88 41 20 00
E-mail: infopoint@coe.int
Curtii Europene a Drepturilor Omului
Council of Europe
67075 Strasbourg-Cedex
France
Tel: +33 (0)3 88 41 20 18
Fax: +33 (0)3 88 41 27 30
Doamnei Anne Brasseur
Presedintele Comitetului pentru Cultura, Stiinta si Educatie al Adunarii Parlamentare a Consiliului Europei
Chambre des Députés
9 rue du Saint-Esprit
LU - 1475 - Luxembourg
Tel: (352) 466 966 1
Fax: (352) 220 230
Mobile:
E-mail: abrasseur@chd.lu
Comitetului de Petitii al Parlamentului European
European Parliament
Correspondence with Citizens
GOL03A012
L-2929 LUXEMBOURG
Fax: (352) 43 00 27 072
Web: https://www.secure.europarl.europa.eu/parliament/public/citizensMail/secured/cmRequest.do?cmLanguage=en
Comisarului Ján Figeľ, responsabil pentru Educatie, Formare Profesionala, Cultura si Tineret
BERL 10/38; Rue de la Loi 200
1049 Brussels, Belgium
Tel.: +32.2.2988716
E-mail: eac-info@ec.europa.eu
(Sursa:
http://www.petitiononline.com/alchimie/petition.html)

Boc gandeste cu capul lui Funar?

Am găsit o postare interesantă: "În timpul administraţiei fostului primar, adică Funar, la intrarea în Cluj dinspre Oradea a fost amplasată o tăbliţă roşu, galben şi albastru, cu textul “Bine aţi venit în municipiul nostru !”. Acest textul este repetat în alte şase limbi diferite, adică el apare în chineză (?), engleză, franceză, germană, spaniolă şi rusă. Lipsa variantei în limba maghiară n-a surprins pe nimeni când primăria era condusă de un membru al partidului PRM. Însă de aproape patru ani primarul respectiv a fost urmat în fotoliul de primar, de Boc, membru al Partidului Democrat (actualmente PD-L), şi care de altfel era la vremea respectivă cadru didactic la universitatea multiculturală “Babeş-Bolyai”.
Eu de tot atâta timp aştept la o schimbare şi în privinţa tăbliţelor amplasate la marginile Clujului. Pentru că mi se pare cam absurd că în oraşe ca Mediaş sau Sibiu, unde atât ponderea maghiarilor, cât şi cel a saşilor este mult sub 20% din populaţie, indicatoarele de localitate sunt trilingve, adică apare pe indicator denumirea română, germană şi maghiară a oraşului, în schimb la Cluj, unde procentul maghiarilor este cu puţin (1,14%) sub 20%, să nu apară Kolozsvár sub Cluj-Napoca, sau Köszöntjük városunkban, sub Bine aţi venit." Continuarea
http://limbacailor.wordpress.com/2008/02/26/welcome-to-cluj/