sâmbătă, 19 ianuarie 2008

Mai important decat Basescu

"Ultima carte la care lucra Vladimir Nabokov a fost inchisa dupa moartea sa, in 1977, intr-un seif in Elvetia. In toti anii din urma, pe sotia sa nu a lasat-o inima sa ia hotarirea sa arda manuscrisul, asa cum Nabokov isi dorise, iar cind l-a urmat, povara hotaririi a trecut pe umerii fiului lor, Dmitri. Macinat de aceeasi dilema de zeci de ani, acum, in virsta de 73 de ani, Dmitri Nabokov nu mai poate evita o decizie si anunta ca nu mai e mult timp pina o va face publica.", scrie in Cotidianul http://www.cotidianul.ro/index.php?id=17096&art=41585&cHash=d02e7cbe1a . Pe subiect a postat si Andreanum http://andreanum.wordpress.com/2008/01/18/to-burn-or-not-to-burn-laura/
Discutia este mai importanta decat Basescu, din perspectiva istoriei.

Parerea mea:
Singur scriitorul are dreptul sa decida asupra operei sale. Punct. Altfel apare ocazia ca urmasii sa intervina in textul postum, deranjati de anumite aspecte, cum s-a intamplat in cazul lui Rebreanu, unde soţia lui a suprimat cat a vrut din jurnalul romancierului, care a aparut postum.
Alexandru Petria

4 comentarii:

Anonim spunea...

Am vrut şi eu să scriu despre acest lucru, dar am renunţat. Înclin să-ţi dau dreptate...şi eu lucrez la o carte...şi simt că sunt singurul care, după ce adaug ultimul punct, decid dacă încerc să o aduc la cunăştinţa publicului, sau dau "delete" şi şterg documentul. Regret enorm dacă nu vom ajunge să ne delectăm minţile cu ea, dar cred că decizia corectă în acest caz este aceea care deja s-a luat.

Anonim spunea...

Un scriitor isi macina viata scriind, isi sacrifica orele, ba face si hemoroizi stand la birou. Numai el trebuie sa decida ce lasa in urma.

Anonim spunea...

Daca cineva ar umbla la stilul cartilor mele sau ar schimba ceva, chiar si dincolo de mormant si-ar primii blestemul meu.

Anonim spunea...

Intr-adevar, numai autorul are dreptul de a hotari destinul cartilor sale, si uneori nici el. Din momentul in care le-a scris, acestea deja nu-i mai apartin, sunt un bun comun al omenirii. Stiu ca si Virgiliu a vrut sa distruga Eneida, fiindca n-apucase sa o termine, dar Augustus a poruncit ca ultima dorinta a poetului sa nu fie indeplinita. Gasiti un Augustus si ne vom bucura de cartea lui Nabokov :) Scaevola te saluta!