luni, 5 noiembrie 2007

"Redeschideti Auschwitz-ul pentru romani"

Este textul unui banner scris in italiana, care a fost afisat in urma cu cateva zile, pentru putin timp, in Piata Venezia din Roma.
Să comentez? De doua zile ma gandesc la fapta asta mizerabila. Chiar unii nu invata nimic din dramele istoriei? Cum sa le cerem scuze italienilor, cand nici ei nu si-au cerut scuze macar pentru cuvintele de pe banner?

Kevin Rudd. Filmulet controversat cu un politician australian

Via TED DORU POPE:"Kevin Rudd este un politician australian. Când actualul premier al Australiei va încerca să obţină încă un mandat în 27 a lunii curente, Dl. Rudd va fi oponentul lui John Howard. Acum 6 ani, într-o sesiune a Parlamentului australian, Kevin Rudd (aşezat în spate, la stânga vorbitorului, în dosul doamnei cu păr roşu) a făcut un gest care a rămas imortalizat pe o peliculă care acum circulă pe YouTube.
Sunt 6 ani de când el a fost filmat, şi iată că acum, după atâţia ani trebuie să dea „socoteală”.”


Irinel Columbeanu, nudist. Din ciclul tampenii

Ici http://www.cancan.ro/2007-11-05/O-noua-fantezie-a-lui-Irinel.html

Cum a fost gasita avocata Elodia. Obsesie nationala

Aici http://lovinpress.wordpress.com/2007/11/05/m-a-batut-elodia-pentru-ca-am-gasit-o-metoda-de-cresterea-traficului/. Nu comentez.

Corneliu Vadim Tudor este las

Guristul patriotard C.V.Tudor, degrabă aruncător de sudalme cu alte ocazii, în privinţa declaraţiilor Alexandrei Mussolini, care ne-a jignit impardonabil zilele trecute (vezi http://realiatealuipetria.blogspot.com/2007/11/alexandra-mussolini-va-fan-cullo.html ), pornind de la drama din Italia, tace. Am căutat pe net vreo luare de poziţie. Nimic. Tace.
Cum s-o supere laşul pe colega lui din grupul extremist cuibărit în Parlamentul European?
Alexandru PETRIA


Vadim şi-a dat seamă că e groasă
UPDATE: 6 noiembrie, Hotnews: "PRM isi retrage europarlamentarii din grupul Identitate, Traditie si Suveranitate
Presedintele Partidului Romania Mare, Corneliu Vadim Tudor, a anuntat marti ca formatiunea sa isi va retrage cei cinci europarlamentari din Grupul pentru Identitate, Traditie si Suveranitate pentru a protesta fata de declaratiile pe care Alessandra Mussolini le-a facut la adresa romanilor.
"Avem noi o vorba - ce se naste din pisica, soareci mananca. Ei bine, in cazul nepoatei Ducelui, aceasta vorba se verifica.
Nu voi tolera ca cineva sa imi jigneasca tara in acest mod", a afirmat liderul PRM, adaugand ca, prin declaratiile ei, "Alexandra Mussolini a incalcat principiile grupului european din care facem parte impreuna, Grupul pentru Identitate, Traditie si Suveranitate".

Adrian Nastase se leaga de afacerea bordurilor

Uite ca-i dau dreptate lui Adrian Nastase macar in aceasta privinta http://nastase.wordpress.com/2007/11/05/listacii-de-borduri/ !

Scandal cu homosexuali la Universitatea Baptista Emanuel din Oradea

VIA ANDREI BĂDIN: "Teologul american pro-homosexuali, Iain Torrance, si-a contramandat vizita la Universitatea Baptista EMANUEL din Oradea ca urmare a protestelor si scandalului starnit de convingerile sale. Rev. Ioan S. Pop, Religious rights observer - Romania, scrie intr-un mesaj pe care mi l-a transmis:

"Asteptam insa acum ca initiatorii si deschizatorii de usi largi pacatului, Dr. Paul Negrut, Dr. Corneliu C. Simut si dr. Marius Cruceru sa-si ceara scuze publice pentru ultragierea memoriei si reputatiei conservatoare evanghelice a Uniunii Bisericilor Baptiste din Romania si sa renunte definitiv la Scoala de Barbati gay din Romania! Semnalez totodata ca dr. Marius Cruceru, speriat de socul si scandalul creat de vizita iminenta a teologului pro-gay I. Torrance a sters de pe site-ul sau reclama si apologia facute cu citeva zile in urma teologului liberal Iain Torrance."
Pagina de net stearsa de Marius Cruceru semnalata de Pop nu a disparut cu totul. O puteti citi in continuare. Scandalul Torrance a provocat o mare agitatie printre baptisti:
Eveniment la Univ. EMANUEL Oradea!
October 25th, 2007
http://209.85.135.104/search?q=cache:s-hoPvP6SLsJ:patratosu.wordpress.com/2007/10/25/eveniment-la-ueo/+IAIN+TORRANCE+ORADEA&hl=en&ct=clnk&cd=2
In prima jumatate a lunii noiembrie are loc un eveniment deosebit la Universitatea Emanuel: inaugurarea seriei de prelegeri 'John Bunyan'. Primul invitat este rectorul Seminarului Teologic Princeton, Dr. Iain Torrance, profesor de Patristica. Programul contine teme de teologie istorica, dar si teme de mare actualitate.
36 comments to "Eveniment la UEO!"
Dr. Marius Cruceru a scris:
draga Rcc, pot participa si fosti studenti si cred ca este deschis publicului.
by patratosu October 25th, 2007 at 10:34 pm


Un invitat de la [Seminarul Teologic] Princeton la Emanuel? Primul gand care mi-a venit in minte: nu e fratele (?) asta care vine prea liberal pt Emanuel???
Seminarul T. Princeton e destul de departe de 'evanghelici' din cate stiu eu…?
by evedyahu October 25th, 2007 at 10:53 pm
Da, prelegerile 'Bunyan' sustinute in acest an de Iain Torrance - desi organizate cu precadere pentru studentii Universitatii Emanuel - sunt deschise publicului larg. Asadar, poate participa oricine doreste, mai cu seama fostii nostri studenti, adica absolventii UEO. Singura conditie este cunoasterea cat de cat a limbii engleze. Prelegerile se tin in limba engleza si NU VA EXISTA TRADUCERE SIMULTANA tocmai pentru a-i oferi invitatului nostru cat mai mult timp pentru prelegerile propriu-zise in cele doua ore pe care le are la dispozitie. Va asteptam cu drag pe toti!
by Corneliu C. Simut October 25th, 2007 at 11:01 pm
Marius Cruceru a scris:
La [Seminarul T.] Priceton sint oameni si oameni, una este directia seminarului si alta este omul. Las asa, sa fie spre dezamagirea, surpriza si uimirea celor care ne considera "batuti in cap" si pe laturi (deci cu capete patrate, nu?). Dr. Torrance este profesor de patristica, domeniu in care nu prea avem dispute. Uita-te pe lista subiectelor, nu prea par liberale, nu? Oricum eu m-am "compromis" dupa Scoala de vara, nu? Am primit destula batjocora pentru ca i-am adus pe unii care in timpul lor liber beau "suc de orz"[wisky] si citesc Brumaru! Nu-i de vina Univ. Emanuel Oradea, ci numai "oile ei negre" pentru acest eveniment. Dati aici, daca iese ceva prost.
by patratosu October 25th, 2007 at 11:01 pm
Dr. Marius Cruceru a scris:
Daca iese bine, felicitati-l pe dr. dr. Corneliu Simut, el este principalul "vinovat" ca dr. Torrance este aici. Se pare ca avut efect. Asta imi place, perplexitatea. Probabil asta ar trebui sa fie conditia in care ar trebui noi sa traim ca urmasi ai lui Cristos. Sa cream in preajma noastra starea permanenta de perplexitate.
Daca este nevoie ma explic cu exemple.
by patratosu October 25th, 2007 at 11:09 pm

Intr-adevar. M-am uitat la subiecte. Ma astept ca Iain Torrance sa aiba o parere despre Creatie, diferita de Emanuel, si de asemenea despre Hawerwas, Gademer…? Eu nu scriu ca sa "dau/[lovesc]", ci doar sunt sincer surprins de invitatie. Mi se pare ca scoala voastra e mai "deschisa" decat ma asteptam eu…dar probabil ca am informatii incorecte despre voi.
Nu stiu nimic despre scoala [voastra] de vara…
by evedyahu October 25th, 2007 at 11:15 pm
Marius Cruceru a scris:
Te-as intreba de unde ai informatiile despre noi, dar ma abtin ca am banuielile mele!
by patratosu October 25th, 2007 at 11:18 pm
Dr. Corneliu Simut a scris: Il stiu pe Iain Torrance de cand mi-a fost profesor la Aberdeen, in urma cu multi ani. L-am auzit de cateva ori tinand prelegeri despre Ioan Gura de Aur si, dupa parerea mea, merita sa-l auzim vorbind despre domeniile pe care le stapineste. Omul [asta] chiar stie ce spune. La urma urmelor, pe studenti nu-i putem tine 'in laborator' la nesfarsit. Odata si odata, tot scot nasul in lume si aud toate cele [despre homosexualitate]. Acum, insa, nu cred ca vom auzi mari grozavii in afara unor prelegeri cu adevarat competente in domeniile anuntate deja. Pentru grozavii, dintre cele mai grozave, ar trebui sa-i invitam pe Edward Schillebeeckx, Hans Kueng sau Don Cupitt, ca sa dau doar cateva exemple. Marius Cruceru are dreptate: sunt oameni si oameni la Univ. Princeton (ca peste tot, de altfel), insa Iain Torrance - dincolo de convingerile sale strict personale [pro-gay] - este un om deosebit. Despre asta, probabil cu alta ocazie…
by Corneliu C. Simut October 25th, 2007 at 11:27 pm


Marius Cruceru, nu stiu cine e Iain Torrance si nu stiu care e directia Universitatii Emanuel dar Cristi Rata (evedyahu) are dreptate sa puna intrebarea. Poti spune ca sunt oameni si oameni dar in Statele Unite ar fi o minune ca un "conservative evangelical" sa fie lasat in pace la Univ. Princeton sau orice alta "ivy-league".
by Daniel Buda October 26th, 2007 at 1:44 am
Fratilor,
Sunt sigur ca Iain Torrance va fi f. bun si e un expert pe patristica (stie ce spune) etc. Daca as fi in zona, as merge si eu la aceste prelegeri. Eram doar surprins ca Univ. Emanuel coopereaza cu oameni care probabil nu s-ar clasifica pe ei insisi ca si evanghelici. Sa pun problema putin diferit: de ce este invitat la prelegeri un om cu vederi (cred eu) mult mai liberale decat a unor profesori care au zburat de acolo pt. mai putin? Sau - daca nu am accepta ca un om cu vederi liberale ca Iain Torrance sa fie profesor la noi - putem sa-l invitam la prelegeri? Daca erau prelegeri de 'lucru manual' sau 'atelier' intelegeam…dar considerand subiectul, sunt surprins:)
Eu sunt de acord cu domnul Corneliu Simut ca studentii nu pot fi tinuti 'in laborator' la nesfarsit, dar ai grija ca am auzit ca altii au zburat de acolo de la scoala pt atitudini din astea (?):):) [homosexuale]
Dar poate sunt gresit. Adevarul e ca informatiile mele despre Univ. Emanuel sunt de pe "strada" (nu stiu ce banuieste Marius Cruceru). Ce am auzit si eu de la unul si altul (nu de la o singura persoana). Si daca sunt gresit - va rog sa ma iertati. Totusi - ma tot gandesc ca John Bunyan [s-ar intoarce in mormintul lui daca ar stii ca un liberal pro-gay ca I. Torrance va conferentia sub egida numelui lui] - may "turn in his grave" knowing that his lectures are inaugurated by someone with views so DIFFERENT than his. :):) - Un Al Mohler, John Piper, Michael Haykin, Joel Beek etc. would have been more appropriate - I believe (?).
Cu dragoste si umor (desi imi dau seama ca poate voua nu vi se pare 'funny')!
by Cristi October 26th, 2007 at 4:39 am
Dr. Corneliu Simut a scris: Aici nu-i vorba de faptul ca Iain Torrance nu e evanghelic "ca noi". Chestia cu intorsul in mormant al lui Bunyan nu-si are locul in discutia de fata. Pana una alta, escatologia noastra e diferita, dar asta-i alta treaba. Nici nu-i vorba despre cei care au plecat din aceasta scoala. Intr-adevar, stiti cam multe "de pe strada". Organizarea unor conferinte academice, insa, e o chestiune cu totul diferita de cursurile si seminariile pe care le tinem cu studentii. Fiti siguri ca la prelegerile Bunyan vor veni evanghelici sadea ca noi. Va mirati ca l-am invitat pe Iain Torrance? Ma mananca limba sa va spun pe cine am mai fi vrut sa invitam, dar fac bine si tac din gura. La noi in scoala a fost si Andrei Marga, daca tineti minte, si nici dumnealui nu-i evanghelic. Aceasta conferinta nu vrea altceva decat sa ne pregateasca studentii expunandu-i la tot felul de teologii, fara sa ne ascundem dupa deget de evanghelici ce suntem. Daca suntem intr-adevar asa cum suntem, atunci vom ramane asa indiferent cine vine si ne tine prelegeri.
by Corneliu C. Simut October 26th, 2007 at 7:59 am
De acord cu argumentatia ta din ultimul comentariu, Corneliu, dar atunci nu mai incercati sa argumentati de genul "sunt oameni si oameni la Princeton".
Totusi, omul nu este doar un profesor ci chiar rectorul, conducatorul acestei institutii. Mi s-ar parea ipocrizie ca liderul sa fie mai putin liberal decat institutia si nu cred ca e cazul, pentru ca spuneti ca profesorul Torrance e un om deosebit.
Din toata discutia asta eu raman cu o intrebare: nu cumva se face prea mare caz intre baptistii din romania cu povestile "liberali" si "conservatori"? prea multe tabere… Nu facem oarecum din tantar armasar, cum ar spune cineva?
vad ca lumea descopera tot mai mult ca "UEO nu e atat de batuti in cap" cum se credea.
Nadajduiesc sa fie un eveniment fericit si sa aiba toti participantii de invatat din aceasta. V-ati gandit ca eventual sa trimiteti o invitatie oficiala de participare celorlalte institutii de invatamant superior evanghelice din Romania? poate nu ar strica, e doar o sugestie.
by mircea October 26th, 2007 at 8:34 am
Marius Cruceru a scris:
draga Cristi, vin, vin,
Ce parere ai de Ravi Zacharias in 2009, tot aici? HA? Spui de profesori care "au zburat". Nu ne-am gindit sa il angajam pe Torrance . Una este sa fii angajat, sa te identifici si sa porti numele universitatii cu tine, alta este sa fii invitat. In vara au venit pe aici tot felul de oameni la scoala de vara si alte activitati. Nu s-au identificat cu scoala si nici noi nu i-am confundat drept colegi sau colaboratori. Daca imi vine cineva in vizita, nu il iau de rudenie, da?
Draga Dane, iata ca se intimpla si minuni, Dumnezeu ne-a sfatuit sa fim buni cu "vrajmasii nostri"; cine stie poate Torrance pleaca schimbat de la noi.
by patratosu October 26th, 2007 at 8:36 am
Eu nu tin minte de [Dr. Andrei] Marga, pt ca nu sunt la curent cu ce se intampla pe acolo. Oricum - banuiesc ca Marga nu a zis ca e teolog si nu a tinut o prelegere de teologie sau patristica. Eu inteleg ce zici despre conferinte academice si sunt (rezervat) de acord. Sunt doar surprins - atata tot (in special ca e conferinta de inaugurare) ca Emanuel permite asa ceva (fara sa judec [cel putin momentan] daca e bine sau rau). Sincer sa fiu, am studiat putin despre cine e I. Torrance, dar prefer sa nu mai zic nimic, ca poate e mai bine (poate revin pe tema asta). Cu privire la "strada." E o expresie oarecum incorecta. Stiu si eu ce am auzit de pe la studenti, fosti profesori, actuali profesori etc (ca si majoritatea romanilor care stiu ceva despre Emanuel). Nu cred f multe din cate am auzit (cel putin cele rele). Si in general am o parere frumoasa despre Emanuel, Perichoresis etc…Bineinteles, nimeni (nici Emanuel, nici eu etc) nu e perfect. Toti avem greselile noastre. Important e sa ni le recunoastem cand le facem. So help me/us God! P.S. Recunosc ca tot sunt oarecum suparat ca Torrence vorbeste la o conferinta sub numele lui Bunyan - dar ma abtin sa zic mai mult.
by Cristi October 26th, 2007 at 8:36 am
eveniment reusit vroiam sa zic
by mircea October 26th, 2007 at 8:38 am
Dr. Marius Cruceru a scris:
Draga Mircea, repet, un invitat sau altul nu vorbesc mare lucru despre politica de ansamblu a institutiei cu pricina. Speranta mea este ca acolo unde Torrance "calca in strachini" sa primeasca intrebari, sa se nasca dezbateri, etc.
Distinctia evanghelic liberal ramine in ciuda oricaror invitati, asa cum nici in alte dati n-am anulat distinctiile baptist-ortodox, ortodox-catolic pentru ca am avut in scoala [la Univ. Emanuel] examinatori externi (la licente, spre exemplu) ortodocsi, catolici etc.
by patratosu October 26th, 2007 at 8:40 am
Daniel Buda a scris: [Marius ai spus mai sus]: "Dumnezeu ne-a sfatuit sa fim buni cu "vrajmasii nostri", cine stie poate Torrance pleaca schimbat de la noi."
De aici si pina la a-i invita sa ne invete este alta poveste.
Apropos, fa un search la wikipedia cu numele lui (nu ca e ultima autoritate in ceea ce-l priveste). Poate va tine si altfel de lecturi de "tolerance" [toleranta fata de pacat si vicii sexuale].
Sa dea Domnul sa plece schimbat.
Nu Marius, minuni de felul asta nu se imtimpla. Ar fi frumos dar nu-i adevarat.
Weekend placut!
by Daniel Buda October 26th, 2007 at 8:43 am
Mircea a scris: Ce vreau sa zic este doar ca "uite ca putem face unele lucruri impreuna". nu am pricep la patrologie deloc dar sunt convins ca participantii interesati vor avea de invatat din acel eveniment. mai ales daca se vor starni dezbateri pe "calcari in strachini" :)"evanghelici conservatori" contra "evanghelic liberal" . Nu am deranjeaza deloc abordarea UEO, ba chiar zic ca e binevenita. Daca nu zicea Cristi ceva, in ignoranta mea sanatoasa in aceste aspecte, habar nu aveam ca e liberal sau democrat omul.
O paranteza. (la Congresul [UBR], cand fratele Bunaciu a zis ca l-a intrebat cineva in curte daca e liberal m-am gandit: "si ce e cu asta, nu are voie omul sa aiba opinii politice?" abia mai tarziu am inteles in context ca era vorba de altfel de "liberal".)
by mircea October 26th, 2007 at 8:53 am
http://en.wikipedia.org/wiki/Iain_Torrance
by Daniel Buda October 26th, 2007 at 8:57 am
Continui sa ma abtin - dar cu greu!
by Cristi October 26th, 2007 at 9:08 am
Marius Cruceru a ascris:
atunci abtine-te, ca azi e zi de post, Cristi
Urmatorul [invitat] va fi "Cardinalul" [Papa] Ratzinger , sa ne povesteasca de ce numai Biserica Catolica e Biserica
by patratosu October 26th, 2007 at 9:21 am
Ce-i socotit "liberal" in teologia ortodoxa- scoala pariziana de exemplu- ar fi socotit culmea conservatismului in bisericile metodista sau prezbiteriana, dar si in alte comunitati protestante.
by CNI October 26th, 2007 at 9:27 am
Ciprian S. a scris: Mie mi se pare o idee superba! si abia astept sa vina si numele vehiculate de Patratosu [Marius Cruceru]'.

SA NE ANUNTATI DIN TIMP!
Toata discutia se invarte, de fapt, in jurul paradigmelor: Hristos impotriva culturii, deasupra ei, etc. Stiu, veti spune ca nu este vorba de cultura, ci de teologia tratita,etc.
Dar ma bucur ca UEO doreste sa scoata intelecuali, nu semidocti care nu citesc decat Biblia!
Cat despre A.Marga: mi-a fost profesor la un masterat si e un "arstocrat"(la fel ca alte cadre "crescute"in mediul laic), ceea ce nu pot spune,din pacate, despre toti academicii baptisti (eu-personal am fost dezamagit de prestatia unora; apropo, cum vi se pare ca un teolog baptist sa spuna la un curs la UBB Cluj ca poate tine locul oricui de la acel program de masterat?…si daca ar fi fost vorba numai de Marga si era mult prea-mult!).
Avem nevoie de o viziune a schimbarii "enclavei" baptiste si, cred eu, ca interactiunea cu varfurile momentului pot face numai bine (pornind de la premisa ca suntem inradacinati in Hristos!).

Deci, sa vina Hans Kung si Ravi Zacharias!
by CiprianS October 26th, 2007 at 9:59 am
Dr. Corneliu C. Simut a scris: Sunt de acord cu CiprianS (nu stiu cine e), mai putin cu afirmatia ca UEO vrea sa scoata intelectuali. Nu, nu vrem sa scoatem intelectuali; asta o poate face orice alta universitate. UEO vrea sa scoata slujitori ai bisericii lui Cristos, care insa sa fie in stare sa deosebeasca bine duhurile, sa fie incercati in orice invatatura si sa il predice pe Cristos cu toata convingerea. Prelegerile Bunyan sunt o modalitate de a le prezenta studentilor teologia din zilele noastre asa cum e ea, cu bine si rele si mai ales cu rele. Vad, totusi, ca n-are rost sa explic cine va mai veni si cine nu. N-avem cum sa-i multumim pe toti. Pentru cei nemultumiti insa am o veste destul de proasta: evanghelicii nostri nu sar intotdeauna la comanda si nici nu vin cand vrem noi. Sa nu-si inchipuie cineva ca Iain Torrance a venit la noi doar pentru ca nu are unde merge. Totusi, a hotarat sa vina in perioada in care am reusit noi sa organizam conferinta. Am avut aceleasi discutii cu Perichoresis. Pana n-am luat taurul de coarne, revista a baltit (de fapt, nici macar n-a baltit), n-a iesit si totul a fost bine. In clipa in care am scos-o in cele din urma, au inceput problemele: ba ca nu-i suficient de evanghelica, ba ca una, ba ca alta. Nu ma deranjeaza criticile. Ma deranjeaza, in schimb, faptul ca dintre toti evanghelicii pe care i-am contactat de cinci ani incoace, foarte, foarte, foarte putini - dezamagitor de putini - s-au oferit sa ne ajute in privinta revistei. Nu vorbesc de proiecte de cercetare in care suntem obligati sa intram ca universitate, altminteri avem probleme cu evaluarile facute de minister. Sar toti sa ajute, mai putin evanghelicii nostri. Cei care ne ajuta sunt putini, insa multumim Domnului pentru ei. Nu-i poti chema insa tot pe ei la toate activitatile universitatii.
by Corneliu C. Simut October 26th, 2007 at 11:00 am


In data de 02.11.2007, John I. Pop a scris:
OPRITI SACRILEGIUL !
Un teolog pro-gay & homosexuali - contestat in SUA, Iain Torrance - este invitat de rectorul Paul Negrut sa conferentieze in fata studentilor baptisti/evanghelici de la Universitatea Baptista EMANUEL din Oradea, compromitind astfel grav onoarea si invatatura Evangheliei si a Uniunii Baptiste din Romania ! Opriti-i! Trimiteti mesaje de PROTEST pe adresa electronica a Vice-Presedintelui U.B.R. si al Aliantei Evanghelice din Romania, Dr. Paul Negrut: <>, a U.B.R.: <>, si a prof. dr. Marius Cruceru: <> , cit si comentariile voastre critice pe site-ul sau: http://patratosu.wordpress.com/2007/11/01/comunicatul-ueo-referitor-la-iain-torrance/
Rev. Ioan S. Pop, Religious Rights Observer, Romania



Universitatea Emanuel din Oradea - COMUNICAT

30 octombrie 2007 - http://www.emanuel.ro/
Comunicat din partea Rectorului Universitatii Emanuel din Oradea privitor la invitatia prof. dr. Iain Torrance
In anii '90 am cunoscut personal o parte din membrii familiei Torrance, o familie de teologi care exprima in conceptele cele mai rafinate doctrina despre Sfinta Treime.
Ca urmare a acestui lucru i-am facut o invitatie dr. Iain Torrance pentru a tine o serie de prelegeri legate de aceste aspecte ale teologiei.
Dupa ce anuntul nostru a ajuns la cunostinta publicului prin toate canalele, am fost sesizat ca in ultima vreme, de cind eu n-am mai tinut legatura cu dr. Iain Torrance, dinsul si-a schimbat pozitia cu privire la problema homosexualitatii si a facut afirmatii publice in sprijinul ordinarii pastorilor homosexuali si casatoriei intre persoane de acelasi sex.
M-am vazut intr-o situatie foarte delicata din pricina acestui lucru si am cerut o consultare din partea Bordului de garati ai scolii [universitatii], atât din România, cât si din Statele Unite si am ajuns la urmatoarele concluzii:
1. In cursul zilei de astăzi îi voi trimite o scrisoare dr. Torrance în care îi voi explica poziţia conservatoare a şcolii noastre şi faptul că noi nu acceptăm poziţia dânsului în această problemă.
2. Prin urmare nu îl invităm să ţină prelegeri în cadrul seriei de conferinţe "John Bunyan".
3. Dar reformulăm şi păstrăm invitaţia pentru a participa la o dezbatere publică pe temele asupra cărora suntem în dezacord. Voi sta înaintea şcolii împreună cu dânsul pentru a apăra înaintea dumneavoastră poziţia noastră teologică.
4. Creştini fiind într-o astfel de lume nu trebuie să fugim şi nici să tăcem în faţa celor care au o altfel de părere.
5. Dacă dânsul va accepta această invitaţie, vom avea dezbateri publice cu toată şcoala şi nu numai referitoare la aceste teme, sub auspiciile Departamentului de Cercetare Teologică din cadrul Centrului de Cercetare al Universităţii Emanuel din Oradea.
6. Prezentările dr. Iain Torrance asupra subiectelor în care suntem de aceeaşi părere nu vor fi anulate, dar vor fi condiţionate de această serie de dezbateri publice.
7. Vă cer să vă rugaţi pentru această bătălie spirituală.
8. Constat cu durere că teologi dăruiţi de Dumnezeu cu o mare capacitate de analiză teologică au fost prinşi de spiritul vremurilor.
9. Vă cer, de asemenea, să vă rugaţi pentru dr. Iain Torrance şi pentru grupul de teologi din care dânsul face parte.
10. Nădăjduind că Domnul ne va da înţelepciune să ne apărăm public ceea ce credem din punct de vedere biblic, vă solicit ajutorul şi parteneriatul în această confruntare. „Căci prin măsuri chibzuite câştigi bătălia, şi prin marele număr al sfetnicilor ai biruinţa." Proverbs 24:6
Vă mulţumesc foarte mult pentru susţinerea de până acum!
Le mulţumim şi celor care veghează la bunul mers al şcolii noastre şi îşi exprimă opiniile prin susţineri sau critici constructive.
Dumnezeu să îşi scoată Gloria Sa!
Rector,
Prof. Dr. Paul Negrut
ULTIMA ORA - UPDATE IAIN TORRANCE!
Update 01.11.2007
In urma scrisorii trimise, profesorul Iain Torrance a acceptat invitatia in noii termeni si va participa la dezbaterile premergatoare prezentarilor.
Evenimentele se vor desfasura in conformitate cu programul anuntat, dar prezentarile nu vor purta numele "John Bunyan".
Rector,
Prof. Dr. Paul Negrut"

Petitie pentru construirea Muzeului Comunismului in Bucuresti

Destinatar: Presedintele Romaniei, Traian Basescu. Guvernul Romaniei. Ministrul Culturii, Adrian Iorgulescu. Primarul general al capitalei, Adriean Videanu.

In decembrie 2006 presedintele Traian Basescu a facut o declaratie publica in care condamna comunismul si afirma ca sustine infiintarea unui muzeu al crimelor comunismului la Bucuresti. Din pacate, declaratia de atunci nu a avut nicio consecinta.
Asa cum la Budapesta exista Casa Terorii, la Berlin exista Muzeul Crimelor Comunismului, iar Praga are si ea Muzeul Comunismului. Dintre toate capitalele fostelor tari comuniste, Bucurestiul si Moscova sunt singurele care nu au un muzeu ce aminteste de regimul care le-a dominat. Este rusinos pentru o capitala de tara europeana care a trait multi ani sub comunism sa nu aiba un astfel de muzeu. Un muzeu care sa-i invete pe cei foarte tineri despre ororile acestui regim, sa-i ajute pe cei care au trait acele vremuri sa nu uite si sa ii condamne public pe toti cei care au infaptuit crime in acea perioada. Este rusinos pentru un presedinte de tara democratica europeana sa nu-si sprijine afirmatiile cu fapte. Intr-o astfel de tara, poporul trebuie sa aiba puterea de decizie, iar initiatorii acestei petitii au convingerea ca putem schimba ceva.
(Semnati
http://www.petitieonline.ro/petitie/petitie_pentru_construirea_muzeului_comunismului_in_bucuresti-p35110038.html )