Spionaj si contraspionaj romanesc in R. Moldova (2)
SPRE STIINTA PRESEDINTELUI ROMANIEI,
DL. TRAIAN BASESCU, SI A PREMIERULUI
CALIN POPESCU TARICEANU
Nota importanta: In numarul trecut al ziarului nostru, dintr-o regretabila eroare, am scris anul 1988 in loc de 1998, anul real cind am inceput sa lucrez in termeni concreti si eficienti pe teritoriul R. Moldova in calitate de agent al Serviciului de Informatii Externe al Romaniei.
Santajele grafo-mano-logice ale unor ofiteri ai Serviciului de Informatii Externe al Romaniei - Directia R. Moldova
Tentativa de a fi santajat de catre ofiteri tradatori ai S.I.E. roman nu ma streseaza deloc, ci ma destinde definitiv. Pina si un copil si-ar fi dat seama ca biletul-amenintare, cel care insoteste facsimilul care "trebuia" sa-mi demaste fosta mea activitate informativa, este scris de catre un roman, nu de catre un cetatean moldovean. Exista riscul, nu din partea-mi, sa am mostre de scris arhivate ale "miinii" (sic!) care a semnat acest bilet. Presa romana, in special ziarul "ZIUA", din pacate, pentru ca am anumite simpatii pentru acest cotidian, s-a grabit sa publice niste elucubratii legate de cele dezvaluite de mine incit m-au lasat masca. Am obligatia morala sa ii atentionez cu acest prilej pe Adrian Patrusca si pe Sorin Rosca-Stanescu de faptul ca, fara sa stie, isi dau girul in publicarea unor articole manipulate/sugerate de catre unii ofiteri romani tradatori de la Serviciul de Informatii Externe al Romaniei, dar si a unor materiale stimulate financiar de catre un partid politic moldovenesc total compromis. Nu stiu cine este acest autor M. Batca, semnatarul articolului "Rusia ataca din nou Romania cu ajutorul Chisinaului" din 16.XI.2007, dar nu-mi este greu sa-mi imaginez la sugestia cui a scris ceea ce a scris. Dar sa revenim la santajele grafo-mano-logice ale unor ofiteri tradatori ai serviciilor secrete romanesti! Desconspirarea fostei mele activitati apartine exclusiv unor ofiteri romani ai SIE. La inscrisurile mele, cele dupa care mi s-a expediat copie, trebuia sa aiba acces doar un singur ofiter SIE de la Bucuresti, dar, in cazul de fata, este clar ca au avut acces cel putin doi, desi probele imi mai indica si pe un al treilea, precum si un functionar inferior al acestui serviciu. Aceste probe cu care s-a incercat santajarea mea, conform unor norme operative, n-ar mai fi trebuit sa existe de cel putin doi ani, altele fiind cele care se pot incadra arhivistic. Intrucit am fost obligat sa actionez operativ in conditii specifice de conspirare si siguranta in virtutea unor capacitati de memorizare, deductie, analiza si predictibilitate, sunt in masura sa stabilesc cu exactitate cui apartine seiful de la Bucuresti si din ce birou al SIE. Problema nu sunt eu care nu mai activez in retea de atita timp sau desconspirarea mea propriu-zisa, iar acest lucru trebuie sa-l inteleaga bine si presa romana, ci SIE roman, ofiterii acestuia si relatiile lor cu persoane si grupari destabilizatoare din R. Moldova. Stiu ca ma repet, dar nu pot sa nu cer conducerii SIE de la Bucuresti sa incerce sa-si explice, sa inteleaga si sa ancheteze relatia dintre textul copie cu care s-a incercat santajarea mea si faptul ca avocatul lui Nicolae Dabija (Ciobanu) mi-a pus la indoiala identitatea si si-a notat constiincios adresa mea de la Chisinau. Odata stabilita aceasta relatie (de mine oricum stiuta), mai-marilor de la Bucuresti nu le va fi greu sa patrunda intr-un paienjenis financiar obscur mai mult decit surprinzator, dar vor decripta si o serie ingrozitoare de actiuni ostile provocate de acest tip de colaborari, potrivnice unor bune relatii diplomatice moldo-romane. Sper sa nu se faca pierdut inscrisul cu care s-a incercat santajarea mea, asta pentru ca voi fi nevoit sa expediez chiar eu Bucurestiului copia primita, dar, pe de alta parte, sper din toata inima sa mi se faca publice si alte amanunte santajabile, chiar tardiv fiind, unele ar putea sa-mi reimprospateze memoria in segmentul operational, pentru ca in celelalte chestiuni personale m-am eliberat definitiv de stresuri. Regizorii si scenaristii SIE, secondati de catre trupa de "actori" profitori platiti bine de catre cei dintii, doresc in continuare sa resusciteze o goarna dogita a pro-unionismului din Moldova, asta pentru ca exista perspectiva impartirii unor dividente banesti in spatele culiselor FDRM si liberale. Cu bani romanesti, bineinteles.
Serviciul de Informatii Externe al Romaniei si R. Moldova
Prin aceasta operatiune, cea prin care s-a incercat sa fiu santajat, dincolo de intentia de a fi inlaturat de la "Moldova Suverana" si de a renunta sa ma apar in fata atacurilor declansate de catre gruparea Nicolae Dabija impotriva mea si a ziarului, s-a incercat, prin ofiterii romani de informatii externe de la linia Ambasadei romane de la Chisinau, crearea unei noi tensiuni diplomatice intre Moldova si Romania. O parte a presei romanesti a muscat din aceasta momeala, asta si pentru ca in interiorul unor redactii activeaza reporteri aflati in statele SIE, a unor grupari moldovenesti destabilizatoare si a unor alti agenti straini. Dovada este faptul ca s-a vehiculat supozitia ca dezvaluirile mele ar avea ceva de-a face cu puterea de la Chisinau sau alte interese rusesti in zona. Realitatea este cu mult mai ordinara decit pare la o prima vedere, neatenta sau blocata informational, este vorba de o desconspirare bine gindita a unui fost agent roman al SIE de catre o structura tradatoare a acestui serviciu. Citiva gazetari romani, asa-zisi specialisti pe zona, care privesc realitatile locale doar printr-o prisma deformata meschin de catre unii profitori moldoveni "imbatriniti intr-un fals pro-romanism", ignora un adevar elementar - nu m-am putut lasa santajat, mai ales ca stiu mecanismele care au generat aceasta tradare a SIE. In cazul de fata, in afara ofiterilor romani ai SIE de pe linga Ambasada de la Chisinau, profita, la modul cel mai ordinar cu putinta, o serie de liderasi politici si beneficiari de finante romanesti care mimeaza bombasic lupta anticomunista si falsul pro-romanism. Acestia vor sa-i trimita (i-a trimis oarecum!) pe o pista falsa pe politicienii si jurnalistii romani pentru a-i face sa creada ca au de-a face cu atacuri la adresa Romaniei din partea Chisinaului. Declansatorii scandalului mizeaza pe falsa impresie ca "Moldova Suverana" ar fi finantata de guvern, fapt absolut neadevarat si demonstrat, dar si pe faptul ca, intr-adevar, nu suntem adversarii actualei puteri de la Chisinau, iar acest lucru nu are nimic de-a face cu politica sau finantele, desi suntem cei mai haituiti si amenintati de chiar cei care mimeaza jocul democratic. S-a dorit, asadar, iscarea inca a unui scandal diplomatic moldo-roman, numai ca acest lucru vine din rindul SIE roman si al unor informatori localnici platiti si ajutati cu granturi romanesti, dar despre acestea vom vorbi cu alt prilej. Serviciul de Informatii Externe al Romaniei, prin serviciul/biroul pentru care am actionat operativ in R. Moldova, pina sa fiu "vindut de nevoie" celor de la linia Ambasadei romane de la Chisinau, a facut proba celui mai inalt profesionalism si a celei mai corecte atitudini fata de R. Moldova, fie in raport cu politica interna de aici, fie in contextul respectarii identitatii liber asumate de catre aceasta tara. Dar acest lucru s-a intimplat pina acum circa patru ani, iar corectitudinea acestui serviciu/birou a fost sanctionata prin desfiintarea lui si pensionarea efectiva a tuturor lucratorilor acestuia. Problema cea mai grava cu care se confrunta SIE roman fata de R. Moldova are si urmatoarele radacini: a) a dat puteri discretionare serviciului de informatii externe de la linia Ambasadei; b) ofiterii romani corupti de la linie fac raportari false Bucurestiului, toate fiind rezultatul muncii din birou si a celei cu informatorii de teren moldoveni care substituie credibilitatea unor informatii sau evaluari propriilor interese personale, indiferent daca pozeaza in substituti ai unui partid sau asociatii obstesti; c) provenienta informatiilor apartine unor canale uzate; d) se da prioritate elementului politic pentru a fi distorsionat in receptarea lui de catre Bucuresti; e) se credibilizeaza false optiuni politice pro-romanesti in scopul unei supradimensionari bugetare - plata informatiilor, coruperea subiectilor politici relativ decizionali, impulsionarea unor optiuni sau orientari etc. -, dar si pentru cultivarea unei "necesitati romanesti" in zona pe segmentul politicii externe a R. Moldova; f) relativizarea realitatilor si necesitatilor concrete ale Moldovei politice, economice si sociale prin suprapunerea unor baze informative, de cele mai multe ori contradictorii, care au si proveniente de la SRI sau alte structuri pe care le vom analiza alta data, dar carora li se da uneori caracter de predictie necesara, de rezerva sau sunt atasate subiectiv/fortat unor raportari ale unui prezent inexistent.
Mihai CONTIU
(Sursa: ziarul “Moldova Suverană”)
luni, 19 noiembrie 2007
Turcescu, Tuca… la trei pazeste
Ce scrie un tip(am dat de el gratie fratiorului Chinezu) care-mi place http://japonezul.wordpress.com/2007/11/16/istoria-devenirii-unui-mare-om/
Etichete:
Marius Tuca,
Robert Turcescu,
ziaristii neamului
Azi este Ziua Mondiala a Toaletelor
N-ati stiut? Ei, tocmai ati aflat de la musiu Petria. Click http://www.worldtoilet.org/
Etichete:
buda,
wc ziua,
ziua toaletei
Impotriva pastorilor penticostali informatori ai Securitatii
SCRISOARE DESCHISA
Catre:
Pastorii Penticostali din România
Conferinta Pastorala Nationala,
Consiliul Bisericesc al Cultului Penticostal din România,
Comitetul Executiv al Cultului PenticostalNoi, semnatarii prezentului document, profund ingrijorati de starea in care se gaseste Cultul Penticostal din România si afectati de faptul ca Miscarea Penticostala din România se afla intr-un evident declin spiritual si moral, ne adresam dumneavoastra prin aceasta scrisoare publica chemându-va la reflectie, rugaciune si actiune.
Constatam existenta unor crize profunde care se manifesta pe multiple planuri:
1. Criza morala si spirituala
Constatam lipsa vointei de a elucida colaborarea cu Securitatea a liderilor penticostali. La Congresul Cultului Penticostal din noiembrie 2006, liderii Cultului au promis ca vor alcatui o comisie care sa scoata la lumina adevarul si sa propuna solutii. Din pacate, la un an distanta de atunci, nu s-a facut nimic in aceasta privinta.
Constatam distrugerea unitatii bisericesti prin promovarea legalismului [formalismului], inlocuind unitatea cu uniformitatea - chiar si prin Hotarari emise in numele Consiliului Bisericesc - ce a condus la reactivarea unui curent extremist.
Suntem consternati de faptul ca am devenit ca lumea [lumesti], dar nu in aspectele pe care le reclama Hotarârea Consiliului Bisericesc din 8-9 august 2007, ci, mai grav, prin faptul ca se tolereaza la nivel inalt [la virful Cultului] fariseismul, luxul, opulenta, manipularea, camataria ilegala, discursurile si actiunile electorale imbibate de ipocrizie si populism etc.
Concentrarea exclusiva pe aparente [aspecte exterioare] a condus la diluarea mesajului Bisericii Penticostale catre societate. Accentuarea formelor si traditiilor se face in detrimentul principiilor biblice si al spiritualitatii.
Constatam mult subiectivism in rezolvarea anumitor situatii de criza; intrebuintarea a doua masuri de judecata deschide usa pentru favoritisme.
Constatam lipsa de sensibilitate fata de nevoile generatiei tinere, ce duce la indepartarea acestora de Biserica. Riscam astfel sa se repete tragedia anilor '60, când foarte multi tineri au fost instrainati de biserica din pricina legalismului si a lipsei de relevanta a bisericii.
2.Criza institutionala
Dupa iesirea din sistemul comunist - sistem care si-a pus o puternica amprenta pe forma de organizare si conducere a Bisericii si Cultului, caracterizat de centralizare, control, manipulare, conducere pozitionala/ierarhica, etc. - era imperios necesara desprinderea de acest model comunist/totalitar si implementarea unui model biblic de conducere. Centralizarea si institutionalizarea excesiva a Cultului Penticostal au dus la formarea unor structuri greoaie care nu mai raspund nevoilor bisericilor locale, ci le impovareaza.
Desi conceput initial pentru a reprezenta si a sustine bisericile penticostale, odata cu trecerea timpului, in mod subtil, Cultul si aparatul sau au ajuns o structura care urmareste controlul bisericilor. Autonomia bisericii locale este incalcata in mod sistematic de catre conducerea centrala si regionala a cultului, prin hotarâri, comunicate si decizii.
Consiliul Bisericesc isi aroga dreptul de a impune forme si ritualuri bisericilor, desi Statutul Culltului si Bisericilor Penticostale ii acorda doar dreptul de a face recomandari bisericilor (art. 9). Biblia este inlocuita tot mai mult de traditie, fiind promovate decizii si comunicate unilaterale.
In viltoarea acuzatiilor proliferate [la adresa unor conducatori ai] Cultului Penticostal in presa si mass media audio-vizuala, sunt inadmisibile amatorismul si confuzia care rezulta din comunicatele emise de catre conducerea Cultului. Acestea au dat mai degraba impresia ca se urmareste musamalizarea acuzatiilor care ii vizau pe unii lideri penticostali, decât aflarea adevarului.
Constatam ca prin faptul ca a luat decizii pripite, abuzive, fara sa ofere o justificare sau oferind justificari penibile, institutia Consiliului Bisericesc al Cultului a fost dusa in derizoriu.
3. Criza de indentitate
Constatam ca, in prezent, lipsesc un set de valori si o viziune biblica [actualizata] pentru Cultul Penticostal, care sa arate cine suntem noi si incotro mergem. De aceea, in "marea familie penticostala", asistam la abordari si perceptii total diferite, in chestiuni de esenta doctrinara, in functie de zona geografica.
Constatam izolarea Cultului Penticostal, in mod arogant, fata de miscarea penticostala mondiala, ce creeaza impresia de dizidenta fata de aceasta. Criticile proliferate fata de alti credinciosi penticostali din exterior au dat nastere sentimentului ca noi suntem singurii detinatori ai adevarului.
4. Criza relationala
Cultul Penticostal din Romania functioneaza mai degraba pe baza unei structuri rigide, birocratice, decât pe baza unor relatii sincere si deschise intre lideri si intre biserici. Din mandrie sau rivalitate/competitie, unii pastori si unele biserici sunt tratate dispretuitor, ca si cum ar fi de mina a doua.
Constatam ca in ultima vreme, chiar si in timpul desfasurarii unor evenimente publice, relatiile in interiorul si la nivelul de virf al conducerii centrale nu sunt din cele mai bune, fapt care se rasfringe asupra sanatatii Cultului si bisericilor.
Consideram, de asemenea, modul lamentabil in care sunt organizate evenimente de prima importanta, precum Congresul Cultului in care s-a votat Statutul, Congresul Electiv sau Conferintele Nationale. In ultimii ani, la intâlnirile pastorale s-a evitat crearea unui cadru pentru partasie si interactiune frateasca. Faptul ca participantilor li se cere doar sa asculte prelegeri si sa voteze fara o dezbatere reala in prealabil, induce sentimentul ca sunt folositi [si manipulati].
Legat de cele de mai sus, solicitam luarea de urgenta a urmatoarelor masuri:1. Convocarea Adunarii Generale a Bisericilor Penticostale din Romania in Congres Extraordinar, in prima parte a anului 2008, pentru cel putin doua zile pline, cu scopul de a solutiona crizele mentionate in document.
2. Adunarea Generala a pastorilor trebuie sa discute si sa valideze viziunea si proiectele fiecarui Departament. In aceasta privinta, viziunea si proiectele fiecarui departament vor fi transmise cu cel putin doua luni inainte Comunitatilor Regionale, pentru a fi analizate si discutata de pastori.
3. Consiliul Bisericesc si Comitetul Executiv al Cultului au aratat ca nu sunt interesate de deconspirarea fostilor colaboratori ai Securitatii din rândurile slujitorilor penticostali. Desi a trecut un an de când Congresul Cultului a cerut deconspirarea lor, pina in acest moment nu se cunoaste nici o actiune concreta in acest sens. In consecinta, solicitam infiintarea, pâna la 31 ianuarie 2008, a unei Comisii de Cercetare a Dosarelor [CNSAS si ale Departamentului Cultelor], din care sa faca parte cite un pastor, din afara Consiliului Bisericesc, desemnat de fiecare Comunitate Regionala.
4. Revizuirea Statutului, care sa urmareasca descentralizarea, separarea conducerii Comitetului Executiv de cea a Consiliului Bisericesc, limitarea numarului de mandate si interzicerea cumulului de functii.
5. Initierea unor serii de dezbateri teologice deschise care sa duca in final la revizuirea si imbunatatirea Marturisirii de Credinta.
6. Sa se alcatuiasca o Comisie de Onoare care sa analizeze acuzatiile aduse conducatorilor Cultului, comisie care sa prezinte Consiliului Bisericesc concluziile la care s-a ajuns. Membrii Comisiei de Onoare nu pot face parte din Consiliul Bisericesc al Cultului.
7. Membrii Consiliului Bisericesc sa promoveze unitatea in diversitate, evitind extremele, [si abordarile extremiste] pentru a nu se face vinovati de divizarea cultului in viitor.
Tinind cont de cele de mai sus, chemam slujitorii penticostali din Romania la pocainta autentica, asemenea celei din vremea lui Neemia:
"Când am auzit aceste lucruri, am sezut jos, am plins, si m-am jelit multe zile. Am postit si m-am rugat inaintea Dumnezeului cerurilor, si am zis:
«Doamne, Dumnezeul cerurilor, Dumnezeule mare si infricosat, Tu care tii legamântul Tau si esti plin de indurare fata de cei ce Te iubesc si pazesc poruncile Tale!
Sa ia aminte urechea Ta si ochii sa-Ti fie deschisi: asculta rugaciunea pe care ti-o face robul Tau acum, zi si noapte, pentru robii Tai copiii lui Israel, marturisind pacatele copiilor lui Israel, pacatele facute de noi impotriva Ta; caci eu si casa tatalui meu am pacatuit. Te-am suparat, si n-am pazit poruncile Tale, legile si orinduirile, pe care le-ai dat robului Tau Moise. »"
(Neemia 1: 4-7)
APEL al 17 Pastori si Ierarhi Penticostali din Romania - Noiembrie 2007
Consideram ca mai sunt necesare cateva precizari:
- Initiatorii Scrisorii Deschise sunt 17 lideri penticostali din mai multe zone ale Romaniei. Alaturi de cei 17, in prima zi a Congresului Cultului Penticostal, de la Arad, au mai semnat deja scrisoarea si alti pastori;
- SCRISOAREA DESCHISA, impreuna cu paginile de semnaturi, va fi depusa, dupa data de 30 noiembrie 2007, la secretariatul Cultului Penticostal din Romania.
- Paginile cu semnaturi pot fi expediate prin posta la: Comunitatea Regionala Penticostala Constanta, O.P. 12, C.P. 64, Constanta, cod 900006.
- Semnaturile pot fi trimise si prin email. In acest caz dupa semnarea documentului acesta va fi scanat/fotografiat si transmis prin email la adresa de email:: pastor@betleem.ro
- Pot semna mai multe persoane pe aceeasi pagina.
- Scrisoarea Deschisa va fi afisata si pe internet, pentru a invita la o dezbatere publica. Ulterior lista semnatarilor va fi facuta publica alaturi de document.
- Acest mesaj trebuie trimis mai departe, dar, va rugam sa il transmiteti doar in mediile penticostale, pentru ca sa slujeasca spre innoire si nu spre denigrare.
Ne bucuram de reactia pozitiva pe care a generat-o acest document si multumim tuturor pentru incurajari.
Fie ca Dumnezeu sa binecuvinteze Biserica Penticostala din Romania cu o innoire morala, spirituala si institutionala.
Pastor Vasilica Croitor
Comunitatea Regionala Penticostala Constanta
Catre:
Pastorii Penticostali din România
Conferinta Pastorala Nationala,
Consiliul Bisericesc al Cultului Penticostal din România,
Comitetul Executiv al Cultului PenticostalNoi, semnatarii prezentului document, profund ingrijorati de starea in care se gaseste Cultul Penticostal din România si afectati de faptul ca Miscarea Penticostala din România se afla intr-un evident declin spiritual si moral, ne adresam dumneavoastra prin aceasta scrisoare publica chemându-va la reflectie, rugaciune si actiune.
Constatam existenta unor crize profunde care se manifesta pe multiple planuri:
1. Criza morala si spirituala
Constatam lipsa vointei de a elucida colaborarea cu Securitatea a liderilor penticostali. La Congresul Cultului Penticostal din noiembrie 2006, liderii Cultului au promis ca vor alcatui o comisie care sa scoata la lumina adevarul si sa propuna solutii. Din pacate, la un an distanta de atunci, nu s-a facut nimic in aceasta privinta.
Constatam distrugerea unitatii bisericesti prin promovarea legalismului [formalismului], inlocuind unitatea cu uniformitatea - chiar si prin Hotarari emise in numele Consiliului Bisericesc - ce a condus la reactivarea unui curent extremist.
Suntem consternati de faptul ca am devenit ca lumea [lumesti], dar nu in aspectele pe care le reclama Hotarârea Consiliului Bisericesc din 8-9 august 2007, ci, mai grav, prin faptul ca se tolereaza la nivel inalt [la virful Cultului] fariseismul, luxul, opulenta, manipularea, camataria ilegala, discursurile si actiunile electorale imbibate de ipocrizie si populism etc.
Concentrarea exclusiva pe aparente [aspecte exterioare] a condus la diluarea mesajului Bisericii Penticostale catre societate. Accentuarea formelor si traditiilor se face in detrimentul principiilor biblice si al spiritualitatii.
Constatam mult subiectivism in rezolvarea anumitor situatii de criza; intrebuintarea a doua masuri de judecata deschide usa pentru favoritisme.
Constatam lipsa de sensibilitate fata de nevoile generatiei tinere, ce duce la indepartarea acestora de Biserica. Riscam astfel sa se repete tragedia anilor '60, când foarte multi tineri au fost instrainati de biserica din pricina legalismului si a lipsei de relevanta a bisericii.
2.Criza institutionala
Dupa iesirea din sistemul comunist - sistem care si-a pus o puternica amprenta pe forma de organizare si conducere a Bisericii si Cultului, caracterizat de centralizare, control, manipulare, conducere pozitionala/ierarhica, etc. - era imperios necesara desprinderea de acest model comunist/totalitar si implementarea unui model biblic de conducere. Centralizarea si institutionalizarea excesiva a Cultului Penticostal au dus la formarea unor structuri greoaie care nu mai raspund nevoilor bisericilor locale, ci le impovareaza.
Desi conceput initial pentru a reprezenta si a sustine bisericile penticostale, odata cu trecerea timpului, in mod subtil, Cultul si aparatul sau au ajuns o structura care urmareste controlul bisericilor. Autonomia bisericii locale este incalcata in mod sistematic de catre conducerea centrala si regionala a cultului, prin hotarâri, comunicate si decizii.
Consiliul Bisericesc isi aroga dreptul de a impune forme si ritualuri bisericilor, desi Statutul Culltului si Bisericilor Penticostale ii acorda doar dreptul de a face recomandari bisericilor (art. 9). Biblia este inlocuita tot mai mult de traditie, fiind promovate decizii si comunicate unilaterale.
In viltoarea acuzatiilor proliferate [la adresa unor conducatori ai] Cultului Penticostal in presa si mass media audio-vizuala, sunt inadmisibile amatorismul si confuzia care rezulta din comunicatele emise de catre conducerea Cultului. Acestea au dat mai degraba impresia ca se urmareste musamalizarea acuzatiilor care ii vizau pe unii lideri penticostali, decât aflarea adevarului.
Constatam ca prin faptul ca a luat decizii pripite, abuzive, fara sa ofere o justificare sau oferind justificari penibile, institutia Consiliului Bisericesc al Cultului a fost dusa in derizoriu.
3. Criza de indentitate
Constatam ca, in prezent, lipsesc un set de valori si o viziune biblica [actualizata] pentru Cultul Penticostal, care sa arate cine suntem noi si incotro mergem. De aceea, in "marea familie penticostala", asistam la abordari si perceptii total diferite, in chestiuni de esenta doctrinara, in functie de zona geografica.
Constatam izolarea Cultului Penticostal, in mod arogant, fata de miscarea penticostala mondiala, ce creeaza impresia de dizidenta fata de aceasta. Criticile proliferate fata de alti credinciosi penticostali din exterior au dat nastere sentimentului ca noi suntem singurii detinatori ai adevarului.
4. Criza relationala
Cultul Penticostal din Romania functioneaza mai degraba pe baza unei structuri rigide, birocratice, decât pe baza unor relatii sincere si deschise intre lideri si intre biserici. Din mandrie sau rivalitate/competitie, unii pastori si unele biserici sunt tratate dispretuitor, ca si cum ar fi de mina a doua.
Constatam ca in ultima vreme, chiar si in timpul desfasurarii unor evenimente publice, relatiile in interiorul si la nivelul de virf al conducerii centrale nu sunt din cele mai bune, fapt care se rasfringe asupra sanatatii Cultului si bisericilor.
Consideram, de asemenea, modul lamentabil in care sunt organizate evenimente de prima importanta, precum Congresul Cultului in care s-a votat Statutul, Congresul Electiv sau Conferintele Nationale. In ultimii ani, la intâlnirile pastorale s-a evitat crearea unui cadru pentru partasie si interactiune frateasca. Faptul ca participantilor li se cere doar sa asculte prelegeri si sa voteze fara o dezbatere reala in prealabil, induce sentimentul ca sunt folositi [si manipulati].
Legat de cele de mai sus, solicitam luarea de urgenta a urmatoarelor masuri:1. Convocarea Adunarii Generale a Bisericilor Penticostale din Romania in Congres Extraordinar, in prima parte a anului 2008, pentru cel putin doua zile pline, cu scopul de a solutiona crizele mentionate in document.
2. Adunarea Generala a pastorilor trebuie sa discute si sa valideze viziunea si proiectele fiecarui Departament. In aceasta privinta, viziunea si proiectele fiecarui departament vor fi transmise cu cel putin doua luni inainte Comunitatilor Regionale, pentru a fi analizate si discutata de pastori.
3. Consiliul Bisericesc si Comitetul Executiv al Cultului au aratat ca nu sunt interesate de deconspirarea fostilor colaboratori ai Securitatii din rândurile slujitorilor penticostali. Desi a trecut un an de când Congresul Cultului a cerut deconspirarea lor, pina in acest moment nu se cunoaste nici o actiune concreta in acest sens. In consecinta, solicitam infiintarea, pâna la 31 ianuarie 2008, a unei Comisii de Cercetare a Dosarelor [CNSAS si ale Departamentului Cultelor], din care sa faca parte cite un pastor, din afara Consiliului Bisericesc, desemnat de fiecare Comunitate Regionala.
4. Revizuirea Statutului, care sa urmareasca descentralizarea, separarea conducerii Comitetului Executiv de cea a Consiliului Bisericesc, limitarea numarului de mandate si interzicerea cumulului de functii.
5. Initierea unor serii de dezbateri teologice deschise care sa duca in final la revizuirea si imbunatatirea Marturisirii de Credinta.
6. Sa se alcatuiasca o Comisie de Onoare care sa analizeze acuzatiile aduse conducatorilor Cultului, comisie care sa prezinte Consiliului Bisericesc concluziile la care s-a ajuns. Membrii Comisiei de Onoare nu pot face parte din Consiliul Bisericesc al Cultului.
7. Membrii Consiliului Bisericesc sa promoveze unitatea in diversitate, evitind extremele, [si abordarile extremiste] pentru a nu se face vinovati de divizarea cultului in viitor.
Tinind cont de cele de mai sus, chemam slujitorii penticostali din Romania la pocainta autentica, asemenea celei din vremea lui Neemia:
"Când am auzit aceste lucruri, am sezut jos, am plins, si m-am jelit multe zile. Am postit si m-am rugat inaintea Dumnezeului cerurilor, si am zis:
«Doamne, Dumnezeul cerurilor, Dumnezeule mare si infricosat, Tu care tii legamântul Tau si esti plin de indurare fata de cei ce Te iubesc si pazesc poruncile Tale!
Sa ia aminte urechea Ta si ochii sa-Ti fie deschisi: asculta rugaciunea pe care ti-o face robul Tau acum, zi si noapte, pentru robii Tai copiii lui Israel, marturisind pacatele copiilor lui Israel, pacatele facute de noi impotriva Ta; caci eu si casa tatalui meu am pacatuit. Te-am suparat, si n-am pazit poruncile Tale, legile si orinduirile, pe care le-ai dat robului Tau Moise. »"
(Neemia 1: 4-7)
APEL al 17 Pastori si Ierarhi Penticostali din Romania - Noiembrie 2007
Consideram ca mai sunt necesare cateva precizari:
- Initiatorii Scrisorii Deschise sunt 17 lideri penticostali din mai multe zone ale Romaniei. Alaturi de cei 17, in prima zi a Congresului Cultului Penticostal, de la Arad, au mai semnat deja scrisoarea si alti pastori;
- SCRISOAREA DESCHISA, impreuna cu paginile de semnaturi, va fi depusa, dupa data de 30 noiembrie 2007, la secretariatul Cultului Penticostal din Romania.
- Paginile cu semnaturi pot fi expediate prin posta la: Comunitatea Regionala Penticostala Constanta, O.P. 12, C.P. 64, Constanta, cod 900006.
- Semnaturile pot fi trimise si prin email. In acest caz dupa semnarea documentului acesta va fi scanat/fotografiat si transmis prin email la adresa de email:: pastor@betleem.ro
- Pot semna mai multe persoane pe aceeasi pagina.
- Scrisoarea Deschisa va fi afisata si pe internet, pentru a invita la o dezbatere publica. Ulterior lista semnatarilor va fi facuta publica alaturi de document.
- Acest mesaj trebuie trimis mai departe, dar, va rugam sa il transmiteti doar in mediile penticostale, pentru ca sa slujeasca spre innoire si nu spre denigrare.
Ne bucuram de reactia pozitiva pe care a generat-o acest document si multumim tuturor pentru incurajari.
Fie ca Dumnezeu sa binecuvinteze Biserica Penticostala din Romania cu o innoire morala, spirituala si institutionala.
Pastor Vasilica Croitor
Comunitatea Regionala Penticostala Constanta
V-ati dona organele in caz de moarte cerebrala?
Este un subiect dezbatut in "Cotidianul" http://www.cotidianul.ro/index.php?id=15730&art=39096&cHash=69ef7a2e41 . Chiar este un subiect… Nu stiu ce sa zic. Voi?
Etichete:
donare organe
Abonați-vă la:
Postări (Atom)