Jidanul Iisus
Ca în fiecare miercuri, ieri am fost invitat la un post local de radio, unde s-a discutat despre poporul evreu. Şi, inevitabil, s-a ajuns şi la tema antisemitismului. Am întrebat într-o doară- ce creştin adevărat poate să-l numească pe Iisus jidan?
8 comentarii:
Si care a fost continuarea?
... că un creştin adevărat nu poate să fie antisemit. Iisus a fost evreu. Să-l înjuri?
Din pacate, sunt multi cei care se dau drept mari crestini si au numai injuraturi la adresa evreilor.
Dar, intr-adevar, un crestin adevarat nici macar nu ar trebui sa-si puna problema vreunei injuraturi la adresa lui Isus
Daca injuri global evreii(si Iisus a fost evreu!),il injuri si pe El! Spre exemplu, legionarii se bateau cu caramida in piept cu ortodoxismul si erau antisemiti...
dar de ce, intre crestini nu se injura? :) "e" pline ziarele... care-i ultimul pe care l-ai injurat cel putin in gand? nu fiti ipocriti !
Pt. Viv
Cine-i ipocrit? Dar ai deraiat de la temă.
Inainte de Isus, inainte de evrei sta Dumnezeu care l-a creat pe Adam. Dumnezeu nu are preferinte si nu recunoaste pe nimeni mai superior. Asta inseamna ca suntem toti identici, identitate de VALOARE si nu identitate de FORMA. Ca pentru barbati si femei (si cine ar dori sa fie altfel?), asa si pentru evreii si ne-evreii.
In tot cazul pentru faptul ca toti vor crede intr-un singur Dumnezeu nu inseamna ca formele de expresie in aceasta credinta vor fi identice.
Dupa toate Abraham, primul evreu, se nacuse gentil. Increderea lui neconditionata in cuvantul lui Dumnezeu il face diferit.
Pare ca si astazi suntem la acelasi punct pe unde se gasea Abraham, crederere sau nu in Cuvantul lui Dumnezeu, in Biblie. E o chestiune spirituala si nu materiala care se propunea si pentru cei doi fii ai lui Abraham, Isaac şi Ismael... etc.
"antisemitismul" nu mi se pare chiar o chestiune spirituala... aici sta deraierea de la TEMA, Cuvantul lui Dumnezeu.
Si cum ramine cu "poporul ales"? Si cum ramine cu diferentele uriase dintre Creatorul razbunator si aspru din Vechiul Testament (Sodoma si Gomora, Potopul, Turnul Babel etc.) si Cel milostiv din Noul Testament? De asemenea, culpabilizarea evreilor pentru moartea lui Iisus se face din Biblie. Daca in cea mai veche evanghelie, cea a lui Marcu, vina pentru crucificarea lui Iisus cadea in special asupra romanilor; in evangheliile care i-au urmat, canonice si apocrife, aceasta vina este impartita cu evreii, ajungind mai apoi exclusiv pe capul lor... pentru ca asta dicta interesul politic al comunitatilor crestine din primele secole dupa Hristos.
Trimiteți un comentariu